Thank you so much for total 7932 viewers of Nakamura-lab@KCUA.
↑《伝統と創造の奥》2020-21@KCUA 140 anniversary が1段目exblogへ繋がる場合、
以下はレポート↓
nakamura89.exblog.jp
Coming Soon !
Tradition & Creation
伝統と創造
Coming & Going Going & Coming 往還のとき
◎共同研究発表
Colllaborative Research Studio 2021-2021
◎作曲法 Composing Method
◎楽曲分析 Analysis
◎音楽学演習i Musicology Seminar i
◎作曲理論研究 Composition Theoretical Research
◎ベートーヴェン生誕250年
Anniversary of The Birth of Beethoven 250
◎Orchestra Studio
オーケストラストゥーディオ
◎TrioQuartetStudio
トリオ カルテットストゥーデゥオ
◎Solo Studio Texture Miniature
ソロストゥーディオ・テクスチュアミニアチュール
デュオテクスチュアミニアチュール
◎Trio Quartet Texture Miniature
トリオカルテットテクスチュアミニアチュール
◎Orchestra Texture Miniature
オーケストラテクスチュアミニアチュール
四半世紀もの間の芸術家陣アチーヴヴメント展開に
コロナ状況でオンライン上WEB上展開ドキュメント付加
◎研究室主催フェスティバル招待研究室訪問芸術家陣
ワークショップdocuments順次アップしてまいります。
Gagaku Samulnori Noh-gaku Japanese Drum Nagauta Shamisen Koto Sanshin
Yanagawajaminsen Shamisen Shakuhachi Shinobue Yoshibue
Contemporal Bassoon Contemporal Flute Sweden Traditional Contemporary Music
Violin Guitar Contemporary String Quartet East Asia Composers
Contemporal Composer Regional Research Female Composer Reseach Orchestral Ensemble Research
■ Nakamura Noriko@KCUA+ensemble clumusica https://nakamuranoriko.com
Coming Soon !
文化会館コンサートII 作曲専攻による新作発表演奏会
2022年2月2日(水) 18時 京都市北文化会館
土方渚紗[3]: CATARPILLAR [fl.fg.vn.vc.]
横田真衣[7] :移ろい [pf.solo]
森田拓夢[M1] : Cutting [小編成合奏]
池内奏音[M2]: 押絵と旅する男 [ten,bar.室内アンサンブル]
宮ノ原綾音[M2] :The Birth of the World [打楽器、サクソフォン]
Mに
いま私達は長引く禍との闘いのなか
人と人の隔たりを日々保って生きている
具体的な隔たりの傷みが続いている
傷みの蘇生を祈り傷みを包み
抽象し更に抽象する営みの
基音の前の一層の隔たり
その傷の僅かな蘇生へ
地芯に結ぶ有機の静謐で包む
それを造るという行為の一つと云うなら
いまこのとき世を覆う物理的心理的な隔たりの
差異を包むことが聴くこと造るということ
造り手演じ手立会うもの達の共感の些壇
作り手は自作の中で具体的な差異
息遣い後背の動機を背負い
差異諸々の対置の中で
喚起する相遇交差の壁に
どう向かいどう解くかに尽きる
[中村典子] 9.7.2021
【トリオカルテットラボ@テクスチュアミニアチュール】中村研究室主催
2021年度前期カルテットテクスチュアミニアチュールアナリシスクラス+後期トリオカルテットラボ
トリオカルテットラボ・テクスチュアミニアチュール 大学会館ホール 講堂
学部作曲専攻生・学部指揮専攻生・大学院弦楽専攻生
録音・映像・西村千津子[教員]山口友寛[教員]
プログラミング・編成・映像編集:中村典子[専任教員]
2021年9月28日(火)
[0] 大学院音楽研究科研究留学生[作曲専攻酒井研究室→中村研究室]
→大学院美術研究科本科留学生[修士課程構想設計専攻]
[1] 作曲専攻1,2回生1分間テクスチュアミニアチュール
2021年9月29日(水)
[0]大学院音楽研究科研究留学生[作曲専攻酒井研究室→中村研究室]
→大学院美術研究科本科留学生(修士課程構想設計専攻]エキスペリメンタル
エキスペリメンタルカルテット新作[U.S.A]大学院弦楽四重奏リサーチ 大学院博士課程作曲・指揮領域(作曲)学生作品大学院カルテットリサーチ [2]テクスチュアミニアチュールカルテットレファレンスアナリシスパフォーミングリサーチ
[中世ー現代女性作曲家作品群ー伊・独・韓・露・日]
2021年9月30 日(木)
[2]大学院博士課程作曲 指揮領域[作曲]学生作品大学院弦楽四重奏リハーサル
テクスチュアミニアチュールカルテットレファレンスアナリシス
大学院弦楽四重奏リハーサル[2]テクスチュアミニアチュールカルテット
レファレンスアナリシスパフォーミングリサーチ
[中世ー現代女性作曲家作品群ー伊・独・韓・露・日]
2021年10月1日[金]
レコーディングリサーチストゥーディオ 大学会館ホール 講堂
[2]パフォーミングリサーチ[中世ー現代女性作曲家作品群ー伊・独・韓・露・日]
[1]作曲専攻1,2回生新作1分間テクスチュアミニアチュール
パーカッショントリオ・オーボエ カルテットレコーディングリサーチ[講堂]
作曲専攻1,2回生新作1分間テクスチュアミニアチュール
大学院弦楽四重奏レコーディングリサーチ[講堂・大学会館ホール]
[2]大学院博士課程作曲・指揮領域(作曲)
[2]テクスチュアミニアチュールカルテット
レファレンスアナリシスパフォーミングリサーチ
[中世ー現代女性作曲家作品群ー伊・独・韓・露・日]
計16作品レファレンスレコーディング[終了しました]
楽曲分析クラス:中野宏紀[作曲1]橋本和也[作曲1]森本理久[作曲1]東尾多聞[指揮1]
岡田幸世[作曲2]塚田優乃[作曲2]福澤佑樹[指揮2]森脇涼[指揮2]
領域研究:岡本伸介[博士課程(作曲)]
作曲理論研究:田久保友妃[院弦楽1]清水絵理[院弦楽1]渡辺七帆[院弦楽1]塚本ひらき[院弦楽2]
テクスチュアミニアチュールプロジェクト&クラスリサーチディベロップメント:中村研究室
作曲専攻生の作品紹介コンサート [終了しました]
森田拓夢[M1] : Deforcusing II -with falling- [cl.vn pf perc.1.2 video-j.cond.]
十河優花[M1] 山田周 [4]山口珠奈[M1] 丹治樹[M1] 柳野伽耶[4] 森脇涼[2] 石井勇魚[4]
池内奏音[M2]: おまえは蜃気楼を見たことがあるか [bar.pf.] 宮尾和真[MM.OB] 森脇涼[2]
田中詩也[3] :Double Pendulum [vn.]山田周[4]
土方渚紗[3] :Popping`!! [fl.ob.cl.perc.1.2.vn.1.2.va.vc.cb.cond.]
土佐友理咲[3] 高橋陽[3} 曽根高潤之助[3] 川西結[3] 桑谷かのん[3]
田村紗矢香[4}清水絵理[M1] 梶原萌香[3] 沈理世[3] 小出大道[3] 森脇涼[2}
■2021年度後期時間割 現在、以下の様になっております。
(*予約ー作曲専攻 作曲 I II (学部)作曲実習(院)作曲演習(院)楽曲分析ー指揮専攻)
月 火 水 木 金
1 作曲法 * 楽曲分析 * 楽曲分析5
(一般) (作曲専攻) (一般) (作曲専攻) (作曲指揮3)
2 * 作曲理論研究 * * 楽曲分析7
(作曲専攻)(大学院・一般) (作曲専攻)(作曲専攻) (作曲指揮4)
(美術聴講) (Online) (大学院B)(作曲専攻) (作曲専攻)
4 作曲演習 委員会 * * 楽曲分析1
(大学院A) (Online) (作曲専攻) (作曲専攻) (作曲指揮1)
5 博士領域研究 教授会 作曲演習 楽曲分析3
(大学院C) (Online) (大学院A)(作曲専攻)
残暑お見舞い申し上げます。2021夏 コロナ禍下ご健康をお祈りしております。中村研究室 8.6.2021
現在、腰椎すべり症で歩きを極力抑えた生活、それでも必要な最小限の歩きで起こる痛みが収まるよう
数時間前に座り位置に到着、痛みが落ち切るのを待って聴いたり考えたりの状態です。熱中症防止に
7時台に家をでて約小一時間・往復約1時間半余(帰りは下り坂道)の電気自転車に乗れさえすれば
大学への通勤も可能で、オンラインと対面の時間と空間を相当オーガナイズし工夫を凝らしています。
電車移動や大ホール的長尺距離は歩ききれず車椅子移動を助けて頂く必要があり、家の母も足腰痛み押せず
北山のコンサートホール等市内ホールへタクシー車椅子移動往復約1万円と経済的大掛かりな状況へと至り
山上の大学までは冬以外電気自転車通勤ですが、電車での滋賀や大阪や東京への移動に難があり、徐々に京都へ
来て頂くよう変換中です。研究室で準備し学内演奏の以下の毎日では収録に自身演奏が含まれると重力を避けての
タクシー利用ながら、袖に自転車で入り収録可能な大学会館ホールと対照的な講堂大ホール内の長階段移動を避け、
クラス合同共同収録の常時世界配信へと特化、コロナ状況対応の不思議な展開です。
社会的諸課題をいっそう解くプログラミング→コンポージング→パフォーミングへ向かうようつとめてまいります。
高橋祐智 : オーケストラとピアノためのハ長調変奏曲「メンヘラ」 [pf.orch,cond.] 目賀田侑伽 刑部真実 他 豊福隼人
俵 黒田 渡邊 大上 野田 浅田 岡 幸松 児玉 竹谷 三木 斎藤 近藤 藤井 澤田 野口 田村 松本 石川 桜井 柳野 厚味 落合
田村 佐藤 辻井 都呂須 穴井 大石 川本 北野 陶山 温品 清水 石井 小川 鈴木 長坂 塚本 柏木 沈 名田 森光 小出 宮木
土方渚紗 :Popping`!! [fl.ob.cl.perc.1.2.vn.1.2.va.vc.cb.cond.]
土佐友理咲 高橋陽 曽根高潤之助 川西結 桑谷かのん 田村紗矢香 清水絵理 梶原萌香 沈理世 小出大道 森脇涼
宮ノ原綾音 : Diversity of space [string orch(quartet,quintet)cond.]
加納あゆり 岩崎朱里 四家絵捺 塚本ひらき 落合真悠子 山之内真梨 都呂須七歩 渡辺七帆 三原寛志
森田拓夢 : Deforcusing II -with falling- [cl.vn pf perc.1.2 video-j.cond.]
十河優花 山田周 山口珠奈 丹治樹 柳野伽耶 森脇涼 石井勇魚
池内奏音: おまえは蜃気楼を見たことがあるか [bar.pf.] 宮尾和真 目賀田侑伽
横田真衣 : 祈り[pf.] 廣田沙羅
田中詩也 :Double Pendulum [vn.]山田周
今後の予定 9月−1月 後期収録研究
同じでない と 同じ と
not same or same
中村典子
Nakamura Noriko@20210729
拍子を打つ beating time
動作の哲学でひらくsolve problems by acts
音符を記す note for performing
響きの哲学でひらくsolve problems by time
悲しみの as passive
能動 activity
独立する independent
音楽 space
音符で記し拍子で打つまで for memorization
独創的であるものは
規則を超えるところに生きている
What is original
lives in a place that over the rules
シベリウスからのメッセージ
message from Sibelius work
主題を選ぶには
【自身の成立】から
(政治的)立場の表明をすること
(音楽的)既存の効果を表出する偉大な線
【ドイツ的音楽言語】
【ノマド的音楽言語】
から一歩を踏み出すこと
To choose a subject
From [establishment of oneself]
To express a (political) position
(Musical) Lines that represent existing effects
for example
[Great German music language]
[Great Nomad music language]
Take a step from
コダーイからバルトークへのメッセージ
message from Kodaly works to Bartok works
Thank you so much for online festival 491 viewing !!!!!
オンラインフェスティバル《地の地平》2021
Online Festival "Regional Horizon"2021
7/23[金]-7/27[火] 2021
大枝インターナショナルオルタナティヴフェスティバル2021series邂逅X
ensemble clumusica 第41回公演フレンドシップチャリティ42OE international alternative festival 2021 series encounter X ensemble clumusica subscription
in-class presentation 41 friendship charity 422021年前期 ベートーヴェン生誕250年 作曲理論研究 作曲法 楽曲分析 作曲法研究 共同研究発表2021 spring-summer semester Nakamura-lab@KCUA In-class presentation
Composition Method Composing Theoretical Researchインクラスプレゼンテーションアドヴァイザー:赤松玉女[京都市立芸術大学学長]
Inclass Presentation Advisor Akamatsu Tamame,Preseident,KCUA
Sunahara Satoru,Dean,Music Faculty KCUA Yamamoto Tsuyoshi,President of Grad.School of Music KCUA大嶋義実[京都市立芸術大学副学長] 渡辺信一郎[京都市立芸術大学日本伝統音楽研究センター所長]
Oshima Yoshimi,Vice President,KCUA. Watanabe Shinichiro,
President,Research Institute for Japanese Traditional Music
Shimono Tatsuya,professor,Orchestral Advisor
音響・録音・収録・コロナ対策: 西村千津子[教員]外村雄一郎[教員] 山口友寛[教員]中村典子[教員]
Acoustics,Recotding,Video Shooting,Prevention of covid-19 :
Nishimura Chizuko,Tonomura Yuichiro. Yamaguchi Tomohiro, Nakamura Noriko主催:京都市立芸術大学音楽学部・同大学院音楽研究科作曲専攻中村研究室
Organizer:Nakamura-lab,composition,Faculty of music,Kyoto City University of Arts&Graduate School of music,KCUA
covid-19状況以来、中村研究室では
2020年7月23日ー27日、2020年11月22日、2020年12月26日、2021年1月4日ー8日、
そしてアーカイヴァル展開の2021年2月28日、2021年3月31日に至るまで、
オンラインでの研究プレゼンテーションの2021年4月27日と、
インターネット上でのオンラインフェスティバルを
クラス登録学生のみなさんと外部招聘芸術家陣と展開し、
今期前期は2021年5月25日、6月26日、6月27日、6月29日、7月5日と
3ヶ月に渡る収録研究を重ねてまいりました。
今回のフェスティバルテーマは《地の地平》。
この地の《地点のウタ》をソロからオーケストラに至るまでを展開しています。
クラス登録メンバー研究室メンバーのコラボレイティヴプレゼンテーションをお楽しみください。
chronological order
言葉を秘めるウタ hidden words
12C
Hildegard von Bingen:Spiritus Sanctus [instrumental]
trumpet : Furukawa Miho [M1] euphonium : Kaizuka Rie [M1] trombone : Oku Mami [M2]ヒルデガルド・フォン・ビンゲン:スピリトゥス・サンクトゥストランペット:古川美歩 [M1] ユーフォニアム:貝塚理江 [M1] トロンボーン:奥真美 [M2]
(院)作曲理論研究クラス(演奏専攻・音楽学専攻)
祈り emission
12C
Hildegard von Bigen : Spiritus Sanctus
soprano : Sasaki Mai [M1] trumpet : Furukawa Miho [M1]
ヒルデガルド・フォン・ビンゲン:スピリトウス・サンクトウスソプラノ:佐々木真衣[M1] トランペット:古川美歩[M1]
楽曲分析クラス(作曲指揮専攻・演奏専攻・音楽学専攻)
ウタのつらなり citizens'plaza
1811
Ludwig van Beethoven : Symphony No.7 [wind version]
conductor : Ishii Isana [4]
timpani : Tanji Tatsuki [M1]
oboe 1,2 : Noda Haruka[3] Takahashi Hinata[3]
clarinet 1,2 : Watanabe Risako[2] Asada Kyoto [4]
horn1,2 : Taketani Amane [4] Noda Akane[4]
bassoon1.2 : Koumatsu Saki [4] Kodama Momoka [4]
double bassoon : Takashima Shota[MM]
(院)作曲理論研究クラス
野のウタ ground
1931
Bartók Béla : 2,7,10,9 from 44 duo
euphonium : Kaizuka Rie [M1] trombone : Oku Mami [M2]
バルトーク・ベーラ:2,7,10,9 44のデュオよりユーフォニアム:貝塚理江[M1]トロンボーン:奥真美 [M2]
楽曲分析クラス(院)作曲理論研究クラス(演奏専攻・音楽学専攻)
地点のウタ light from shadow
1936
Bartók Béla : Musik für Saiteninstrumente,Schlagzeug und Celestra I II III IV
conductor : Toyofuku Hazato [4]
harp : Matsumua Eri [The City of Kyoto Symphony Orchestra]
piano : Megata Yuka[4] celesta : Moriwaki Ryo [2]
percussion : Yakagino Kaya[4] timpani : Sakurai Risei[4]
violin 1 : Gyobu Mami [M2] Ukeguchi Nagomi [4]
violin 2 : Fukui Yuki [4] Sudou Haruka [4]
violin 3 : Takubo Yuki [M1] Yamanouchi Mari [3]
violin 4 : Tamura Sayaka [4] Kataoka Kirara [3]
viola 1 : Shimizu Eri [M1] Sato Minami [3]
viola 2 : Morisaki Nozomi [4] Tanaka Shiori [2]
cello 1 : Watanabe Nanaho [M1] Nada Takuma [3]
cello 2 : Kashiwagi Motoi [4] Hashimoto Ikumi[3]
double bass 1 :Morimitsu Shunsuke[4]
double bass 2 : Park Mifui [3]
バルトーク・ベーラ:弦楽と打楽器とチェレスタの音楽I II III IV
指揮:豊福隼人[4] ハープ:松村衣里[京都市交響楽団]
ピアノ:目賀田侑加[4] チェレスタ:森脇涼[2]
ヴァイオリン1:刑部真美[M2] 筌口和実[4]
ヴァイオリン2:福井優希[4] 須藤遥[4]
ヴァイオリン3:田久保友妃[M1] 山之内真梨[3]
ヴァイオリン4:田村紗矢香[4] 片岡紀楽々[3]
チェロ1: 渡辺七帆[M1] 名田卓麻[3]
チェロ2:柏木基[4] 橋本育美[3]
研究室アーカイヴ(院)作曲理論研究クラス(演奏専攻・音楽学専攻)
Pak Shil : Philia
soprano : Okuda Seiko [MM] piano : Watari Takuya [MM]
朴実:愛 ソプラノ:奥田聖子[MM] ピアノ:渡里拓也[MM] 研究室アーカイブより
まなざすとき face
1984
Hans Otte : Das Buch der Klänge 4
piano : Sumitani Saki [M1]
Hans Otte : Das Buch der Klänge 5
piano : Hosokawa Moe [M1]
ハンス・オッテ:響きの書 5
ピアノ:細川萌絵[M1]
Hans Otte : Das Buch der Klänge 6piano : Sakuno Tomoka [M2]
ハンス・オッテ:響きの書 6ピアノ:作野朋果[M2]
Hans Otte : Das Buch der Klänge 9
piano : Otsuki Kako [M1]
ハンス・オッテ:響きの書 9ピアノ:大槻夏子[M1]
Hans Otte : Das Buch der Klänge 10
piano : Nakayoshi Airi [M2]
ハンス・オッテ:響きの書 10
ピアノ:仲吉愛里[M2]Hans Otte : Das Buch der Klänge 11
piano : Miyakuni Kana [M2]
1987
ものがたる matrix
Okasaka Keiki : Orphoeus or KOI-NO-NETORI
flute : Hanano Misakii [M2]
岡坂慶紀:オルフェウスまたは恋の音取フルート:花野美咲[M2]
(院)作曲理論研究クラス(演奏専攻・音楽学専攻)
つらなるウタ flaring melos
1990
Béla Kovács : Hommage à M.de Falla
clarinet : Sogo Yuka [M1]ベーラ・コヴァーチ:ファリャへのオマージュクラリネット:十河優花 [M1] (院)作曲理論研究クラス
1992
Nakamura Noriko : Navi
a lot of flutists & percussionists at the recitals on various places of the world中村典子:ナビフルーティスト・パーカッショニストのみなさま 世界各地のリサイタルより
(院)作曲理論研究クラス(演奏専攻・音楽学専攻)
風のウタ living earth
2019
paino : Yang Kevin [M2]ガオ・ピン[高平]:白日梦 ピアノ:楊开雯 [M2] (院)作曲法研究クラス(作曲専攻)
2021
Miyanohara Ayane : The Birth of Chaos
percussion : Tanji Tatsuki [M1]宮ノ原綾音[M2]:混沌の誕生打楽器:丹治樹 [M1] 楽曲分析クラス(作曲専攻)(院)作曲理論研究クラス(演奏専攻・音楽学専攻)
2021
Yokota Mai : color
piano : Hirota Sara [M1]横田真衣:color ピアノ:廣田沙羅 [M1]
作曲法クラス(演奏専攻・音楽学専攻)
つながる夏 rendering
2021
Yamada Kanaha : Natsu-Oto
tape : Yamada Yasuha [2]
作曲法クラス(演奏専攻・音楽学専攻)
ロンド between
2021
Hagino Runa : Dreamin'On
piano : Hagino Runa
萩野瑠菜:夢をのせて〜Dreamin'On〜
ピアノ:萩野瑠菜 [2]
作曲法クラス(院)作曲理論研究クラス(演奏専攻・音楽学専攻)楽曲分析クラス(作曲指揮専攻)
宇宙をつくる lyric
20C-21C
Miyazawa Kenji-N-lab:Hoshi-meguri no Uta [Star Tour Song]
soprano : Takahashi Kanon [M1] conducting : Higashio Tamon [1] 宮澤賢治-Nラボ:星めぐりの歌ソプラノ:高橋花音 [M1] 指揮:東尾多聞 [1]
(院)作曲理論研究クラス 作曲法クラス(演奏専攻・音楽学専攻)楽曲分析クラス(作曲指揮専攻)
地点のウタ peace
20C-21C
Yoshida Chiaki-N-lab : Waterbird Song
( Biwako Shuko no Uta Music : Yoshida Chiaki Lyrics : Koguchi Taro)
soprano : Yunoki Reika [M2] conducting : Fukuzawa Yuki [2]
吉田千秋-N-lab:水鳥の歌 (琵琶湖周航の歌 [吉田千秋:曲 小口太郎:詩])
作曲法クラス(院)作曲理論研究クラス(演奏専攻・音楽学専攻)楽曲分析クラス(作曲指揮専攻)
地点のウタ flame
9C-21C
Kyo Children Song-N-lab:Kyo Toori-na no Uta [Kyo Street Name Song]
sonranp : Kumaki Yuma [M1] conducting : Moriwaki Ryo [2] 京わらべうた-Nラボ:京 通り名の唄ソプラノ:熊木夕茉 [M1] 指揮:森脇涼 [2] 作曲法クラス(院)作曲理論研究クラス(演奏専攻・音楽学専攻)楽曲分析クラス(作曲指揮専攻)
地点のウタ prayer
20C-21C
Kyoto Folk Song-N-lab:Takeda no Komori-uta [Lullaby of Takeda]
mezzo soprano : Yunoki Reika [M2] conducting : Toyofuku Hayato [4] 京都民謡-Nラボ:竹田の子守唄メゾソプラノ:柚木玲衣加 [M2] 指揮:豊福隼人 [4]
作曲法クラス(院)作曲理論研究クラス(演奏専攻・音楽学専攻)楽曲分析クラス(作曲指揮専攻)
地点のウタ hope
20C-21C
Kyoto Folk Song-N-lab:Takeda no Komori-uta [Lullaby of Takeda] (instrumental)
mezzo soprano : Yunoki Reika [M2] conducting : Toyofuku Hayato [4] 京都民謡-Nラボ:竹田の子守唄指揮:豊福隼人 [4]
大枝インターナショナルオルタナティヴフェスティバル2021series邂逅X ensemble clumusica第41回公演フレンドシップチャリティ42
OE international alternative festival 2021 series encounter X ensemble clumusica subscription in-class presentation 41 friendship charity 42
2021年前期 ベートーヴェン生誕250年 作曲理論研究 作曲法 楽曲分析 作曲法研究 共同研究発表
2021 spring-summer semester Nakamura-lab@KCUA In-class presentation Composition Method Composing Theoretical Research
インクラスプレゼンテーションアドヴァイザー:
音響・録音・収録・コロナ対策: 西村千津子[教員]外村雄一郎[教員] 山口友寛[教員]中村典子[教員]
Organizer:Nakamura-lab,composition,Faculty of music,Kyoto City University of Arts&Graduate School of music,KCUA
12C ヒルデガルト・フォン・ビンゲン : スピリトゥス・サンクトゥス trumpet 古川美歩* 貝塚理江* 奥真美*
soprano 佐々木真衣*trumpet 古川美歩
Hildegard von BINGEN [Germany,1098-1179] : Spititus Sanctus trumpet FURUKAWA Miho KAIZUKA Rie OKU Mami
soprano SASAKI Mai trumpet OKU Mami
-1812 Ludwig van BEETHOVEN [Germany-Austlia,1770-1827]:SINFONIA n.7 op.92
[1816 Wien,W.Sedlak,a cura di P.Destro] conductor ISHII Isana
1931 バルトーク・ベーラ: 44のデュオより 2,7,10,9 euphonium貝塚理江* trombone奥真美*
BARTÓK Béla[Hungary—U.S.A.1881-1945] : from 44 Duos euphonium KAIZUKA Rie trombone OKU Mami
BARÓK Béla[Hungary—U.S.A.1881-1945]:Musik für Saiteninstrumente,Schlagzeug und Celesta
1969 朴実:愛 soprano奥田聖子** piano 渡里拓也* from archival documentsts of Nakamura-lab
East Japan Earthquake Disorder Charity Concert in Catholic Kusatsu Church
PAK Shil[Korea-Japan]: Philia soprano OKUDA Seiko piano WATARI Takuya
1984 ハンス・オッテ:響きの書 IV V VI IX X XI
piano炭谷紗輝* 細川萌絵* 作野朋果* 大槻夏子* 仲吉愛里* 宮國香菜*
Hans OTTE[Germany,1926-2007] :Das Buch der Klänge IV V VI IX X XI
SUMITANI Saki[IV] HOSOKAWA Moe[V] SAKUNO Tomoka[VI]
OTSUKI Kako[IX] NAKAYOSHI Airi[X] XI MIYAKUNI Kana[XI]
1987 岡坂慶紀:オルフェウスまたは恋の音取 flute花野美咲*
OKASAKA Keiki[Japan,1940-2017]: ORPHEUS or ”KOI-NO-NETORI” for FLUTE or SHINOBUE
solo flute HANANO Misaki
1990 コヴァーチ・ベーラ[1973-,ハンガリー]:ファリャへの讃歌 clarinet十河優花 *
KOVÁCS Béla [Hungary,1973-] : Hommage a Manuel de Falla clarinet : SOGOH Yuka
1992 中村典子:ナビ フルートと打楽器のための
NAKAMURA Noriko[Japan,1965- ] : Navi for flute and percussion
* from the recitals at the various place in the world
2019 ガオ・ピン[高平] :白日梦 より II piano楊开雯*
GAO Ping [China,1970- ]: Daydreams II piano YANG Kevin
2021 萩野瑠菜 :夢をのせて〜Dreamin'on〜[2021前期作曲法(演奏・音楽学専攻対象クラス)より]
2021 山田奏葉:夏音[2021前期作曲法(演奏・音楽学専攻対象クラス)より]
2021 宮ノ原綾音*:混沌の誕生[ヴァージョン初演]percussion 丹治樹*
MIYANOHARA Ayane [Japan,21C]: The birth of the Chaos percussion : TANJI Tatsuki
2021 横田真衣[Japan,21C]:color piano廣田沙羅*
YOKOTA Mai : color [2021] piano : HIROTA Sara
2021 N-lab@KCUA地点のうたorchestra:
水鳥の歌[琵琶湖周航の歌 詞:小口太郎 曲:吉田千秋] 歌:柚木玲衣加* 指揮:福澤佑樹
京通り名の唄 竹田の子守唄[京都の民謡] 歌:熊木夕茉* 指揮:森脇涼
歌:熊木夕茉* 指揮:森脇涼 歌:柚木玲衣加* 指揮:豊福隼人
N-lab@KCUA presents :
Kyo Toori-na no Uta soprano TAKAHASHI Kanon cond.HIGASHIO Tamon
Hoshi-meguri no Uta mezzo soprano YUNOKI Reika
Waterbird Song [Biwako Shuko no Uta] cond.FUKUZAWA Yuki soprano KUMAKI Yuma
Takeda no Komori-uta cond.MORIWAKI Ryo cond.TOYOFUKU Hayat
2021前期 作曲法・作曲理論研究・楽曲分析・作曲法研究 クラス合同共同収録研究
flute 松本唯 土佐友理咲 oboe高橋陽 野田晴佳
clarinet浅田杏子曽根高潤之助 渡邊理沙子 bassoon幸松沙季 児玉桃歌
double bassoon 高島翔大**
horn 竹谷天音 野田彩伽寧 三木柚穂 trumpet 村田尚平
trombone 奥真美
celesta 森脇涼 harp 松村衣里[京響] piano 目賀田侑伽
violin 刑部真実* 田久保友妃* 筌口和実 落合真悠子 須藤遥
田村紗矢香 福井優希 梶原萌香 片岡紀楽々 山之内真梨
viola 清水絵理* 森崎希実 佐藤実波 田中志和
cello 塚本ひらき* 渡辺七帆* 柏木基 沈理世 名田卓麻 橋本育美
double bass 森光惇友 朴美姫 小出大道
独奏二重奏三重奏 flute 花野美咲* clarinet 十河優花*
trumpet 古川美歩* euphonium 貝塚理江* trombone奥真美*
percussion 丹治樹
piano 大槻夏子* 炭谷紗輝* 廣田沙羅* 細川萌絵*
作野朋果* 仲吉愛里* 宮國香菜* 楊开雯* musicology:中村日向子*
conducting 東尾多聞 福澤佑樹 森脇涼 石井勇魚 豊福隼人l
composition,arrangement,transcription,revision ヒルデガルト・フォン・ビンゲン
ハンス・オッテ 岡坂慶紀 ベーラ・コヴァーチ ピエルルイジ・デストロ
ガオ・ピン[高平] 横田真衣 宮ノ原綾音*中村日向子* N-lab members* 中村典子
2021 7/23[金]0:00-27[火]23:59オンラインハイライトアップロード
Online Festival-generations-riverside of time 2020-21
時の川辺《学舎より》伝統と創造の奥 I II III
Thank you so much for your 4130 viewing!!!!!!
多数ご視聴有難うございました。
コロナ禍によるオンライン時間限定公開、
昨年開始以来累計4206回のご視聴を頂き深く感謝申し上げます。
現在、5月25日(火)日独ピアノ作品収録を終え、
前期クラス合同研究発表歌オーケストラ作品形成と
現在、5月25日(ピアノ独奏)、6月25日(歌管弦楽)
6月26日(弦楽、打楽器、チェレスタ、ハープ、ピアノ)
6月27日(管楽、打楽器)6月29日(ピアノ、金管、木管、声楽)
7月5日(声)の収録を無事終え、音響仕上げ、映像制作、
研究発表に向けて準備中です。
Reserach Presentation for Creation 2021
創造のためのリサーチプレゼンテーション
毎年春恒例の作曲指揮専攻学生の年度末研究レポート提出からの
楽曲研究発表 Research Presentation for Creation
-Mother Tongue -Japanese Song
創造のためのリサーチプレゼンテーション・母国語の歌・日本語の歌が
昨年度コロナ緊急事態宣言で専攻学生教員間オンライン開催に留まりましたので
本年度は会場の大学会館ホールで4名の新入生を迎えて
コロナ感染症対策を十分にとり、対面発表で収録いたしました。
3回目の緊急事態宣言下、その模様を時間限定でお届けします。
若い音楽家達の研究にご注目いただければ幸いです。
2021年4月29日[木祝] 18:30-21:00
創造のためのリサーチプレゼンテーション4
Research Presentation for Music Creation through Analysis
Composer Performer × Performer Composer
Nakamura-lab,Kyoto City University of Arts&Graduate School of Music,KCUA
作曲指揮専攻学生全員が楽曲分析クラスで取り組んでいる各々の楽曲研究を公開発表します。
本学作曲指揮専攻学生と海外からも含む大学院研究留学生による年一度の発表機会には、
《自作を語る》や実演による演奏も含まれます。新型コロナ感染症対策として十分な距離を保った
広い空間で新入生に各々の研究発表を共有し、これらの研究発表の成果の一部を研究室WEBで
紹介します。創造のためのリサーチプレゼンテーション併設の<母国語の歌・日本語の歌>では、
声による作品収録の時間限定配信を行います。これらの研究が音楽家其々の一生に随伴し、
その創造を照らす源となります。これから共に刻[とき]をつくってゆく若い音楽家達の研究に
ご注目いただければ幸いです。
We present each music researches that all the students majoring in composition and conducting
are working on in the analysis class. The annual presentation opportunities by all students and
graduate school students majoring in composition and conducting including research students for
graduate school includes"Composer speaks own work" and performances by demonstrations.
We will share each research presentation with new students in a large space that keeps a
sufficient distance as a countermeasure against covid-19 infection, and introduce the results of
these research presentations on the laboratory WEB. At <Mother Tongue,Japanese Songs>,
which has a research presentation for creation, we will present the works by limited upload.
These studies accompany each musician's life and provide a source of light for their creation.
We hope that you will pay attention to the research of young musicians who will continue to
make time together.
Organized by Nakamura Lab,Composition,Faculty of Music,Kyoto City University of Arts &
Graduate School of Music,KCUA 2021年4月29日[木祝]18:00-20:30
[4月23日[金]大学会館ホール収録] 2020年度末 提出分発表
Okada Yukiyo : Debussy’s Mussical Originality -
塚田優乃[作曲] 間奏曲の本質−P.マスカーニ
歌劇《カヴァレリア・ルスティカーナ》交響的間奏曲
Tsukada Yukino : The essence of the interlude –
Opera Cavalleria Rusticana by P.Mascani
Fukuzawa Yuki : The way to Finlandia
as a symphonic poems of J.Sibelius
Moriwaki Ryo : About the background to the independent
performance of Symphony No.1 by L.v.Beethoven *
The principale of tonality setting and dramaturgy on"Don Giovanni"
田中詩也[作曲] L.ノーノ《力と光の波のように》における音響的推移の様相
Takana Shinya : The aspects of acoustic transition in
"Como una ola de fuerza y luz" by L.Nono
土方渚紗[作曲] E.ヴァレーズ《イオニゼーション》の構造とリズム展開
Hijikata Nagisa : The Structure and Rhythmic development -
"Ionisation" by Edgard Varèse
井村佑羽[指揮] K.ペンデレツキ《交響曲第1番》の構造と解釈
Imura Yu : Structure and interpretation of Symphony No. 1 by K.Penderecki *
豊福隼人[指揮] G.マーラー《子どもの不思議な角笛》の
Toyofuku Hayato : About the relationship with the symphonies
"Das Knaben Wunderhorn" by `G.Mahler
機能カラーグラフによる
Takahashi Masatoshi : J. Brahms “Symphony No. 1” Orchestration Study
by Functional Color Graph
和音構造と調的構造を通して
Yokota Mai : The Tonal & Choral Study of Fantasie Op.49 by F.Chopin *
* 収録当日体調不良等不在者-研究ファイルによる報告
◆自作を語る ■母国語のうた 日本語のうた
Japanese Songs trial Mother Tongue × Klavierlied Aria *収録日データ参加
Ikeuchi Kanon : Peporika Pirika Repaprika alto saxophone : FUKUTA Ayano
宮ノ原綾音 [作曲] :夢絵画 ヴァイオリン 藪野巨倫 西尾安梨沙
Miyanohara Ayane : Dream Paintings violin: YABUNO Kirin NISHIO Arisa
山川和也 [作曲] :真昼の星 ソプラノ 原田菜奈 ピアノ 矢野百華
Yamakawa Kazuya : Mahiru no Hoshi soprano HARADA Nana piano YANO Momoka
[2021年3月大学院修士課程修了]
司会 中村典子 moderator : NAKAMURA Noriko
主催:京都市立芸術大学音楽学部・同大学院音楽研究科作曲専攻中村研究室
Organized by Nakamura-lab,Composition,Kyoto City University of Arts,Graduate School of Music,KCUA
コロナ禍下、みなさまのご健康が保たれますようおいのりいたします。Nakamura-lab@KCUA
■2021年度時間割 現在、以下の様になっております。
(*予約ー作曲 I II 作曲実習(院)作曲演習(院))
月 火 水 木 金
1 作曲法 * 楽曲分析 * 楽曲分析5
(一般) (作曲専攻) (一般) (作曲専攻) (作曲指揮3)
2 * 作曲理論研究 * * 楽曲分析7
(作曲専攻)(大学院・一般) (作曲専攻) (作曲専攻) (作曲指揮4)
(一般) (Online) (大学院B)(作曲専攻)(作曲専攻)
(大学院A) (Online) (作曲専攻) (作曲専攻)(作曲指揮1)
5 博士領域研究 教授会 作曲演習 作曲法研究 楽曲分析3
(大学院C) (Online) (大学院A)(大学院B) (作曲指揮2)
Online Festival "generations-riverside of time"2020-21
Towards Traditions & Creations I II III α2
Limited Upload 7:00-9:00,31 March 2021
2003 Chichun Chi-sun LEE : Dots Lines Convergence
Zheng Concerto for Chamber Ensemble 26 string- zheng : KUO Min-Chin
conductor : KOH Changsu
flute : TIAN Chengyuan claeinet : ITO Sayoko bassoon : NAKAGAWA Hidetaka
percussion : KAMINAKA Asami
violin : NAKAMURA Kimitoshi SAWADA Chieko viola : OKADA Mami
cello : ONISHI Yasunori double bass : AKAMATSU Miyuki
nternational Contemporary Music Festival Present of Orchestral Asia 2014
2007 Claudia BIRKHOLZ : something yellow,a little bit green
recordings & electronics : Claudia BIRKHOLZ
stage electronics operations : SHIMIZU Yoshihiko YAMAGUCHI Tomohiro
Claudia Birkholz Recital West Japan Tour
Kyoto City University of Arts- Yamaguchi University -the bridge Oita
2011 Alona EPSHTEIN : Snow
conductor : Taum KARNIvocal ensemble clumusica OKUDA Seiko MARUYAMA Akiko
MURABE Ena NAKAHARA Kana KATAYAMA Chise SETOGUCHI Ayano YAMORI Minako
SASAKI Hiroko TSUTAYA Akio IKEDA Masaki INOUE Genki NAKAYAMA Tomoki
KIKUTA Yoshinori OCHIAI Yohei ,OI Takuya MIYAO Kazuma
International Contemporary Music Festival - Present of Orchestral Asia 2015
2012 Mio MINAMIKAWA : Paraselene
koto : HIRATA Noriko WATANABE Kasumi
International Modern Music Festival KOTO,Present in Asia 2012
2012 TADA Risa : Tree [Ki] lyric : KANEKO Misuzu
soprano : Taemi KOHAMA piano : Gereon Kleiner
Universtät Mozarteum Salzburg×Kyoto City University of Arts Exchange Concert Gereon KLEINERKOHAMA Taemi Joint Recital by professors of Mozarteum &KCUA
2013 Reiko MOROHASHI : OTONAHI II
keyboard : NISHIMURA Akihiro,KOJIMA Ryo,ITO Keisuke
International Contemporary Music Festival Present of Orchestral Asia 2016
2013 Fumie SHIKICHI=SÁRAI : King Kong...Kang
toy-piano : Claudia BIRKHOLZ
Claudia Birkholz Recital West Japan Tour [Kyoto City University of Arts,Yamaguchi University,the bridge Oita]
2013 IKEDA Masako : swiftwinkle
toy-piano : NISHIMURA Akihiro
2017 Jiesun LIM : Hope,the Little Bird with Feathers
concerto for piano & string orchestra with marimba
piano : MORIMOTO Miho
violin:NAKAMURA Kimitoshi MIZUNO Mayuri YANAGIHARA Ayaka KOMI Aki EGUCHI Junko OYABU Hideko NANJO Shoko MIKAMI Sakura KIDA Kanaho KOTAKA Mutsumi MAGOKU Keishi NISHIMURA Manami KOMI Hiroyasu IKEDA Genki
marimba : Kaminaka Asami
conductor : KOH Chansu
Series encouter vox mairoum 2017 EAST ASIA CULTURAL CITY Changsa[China] Daegu[Korea] Kyoto[Japan]
2018 Goeun KIM : Line,Texture
NeoQuartet Goeun KIM : Line,Texture NeoQuartet
Karolina Piątkowska-Nowicka, Paweł Kapica, Michał Markiewicz and Krzysztof Pawłowski
NeoQuartet Composition Lecture - New Possibilities for String Quartet 2018
2019 KAGECHIKA Maiho : I did not know,how blue sky is....
soprano KOBAYASHI Nari piano : DEGUCHI Aozora electronics : KAGECHIKA Maiho
International Contemporary Music Festival Present of Orchestral Asia 2019
2020 TARUYA Chiharu : Familiar Scene
lectronics : TARUYA Chiharu
International Contemporary Music Festival Present of Orchestral Asia OE international alternative festival
Online Festival Flowing Aria,Riverside of Time 2020-21 Towards Traditions & Creations I II III
Presented by Nakamura-lab@Kyoto City University of Arts& Graduate School of Music,KCUA
Recent World Premiere & Japan Premiere on Festivals & Concerts
programed & mentioned composers clumusica@Nakamura-lab@KCUA
Kyoto CIty University of Arts Research Grant 2014 & 2015
A:AMAKO Yurie ASADA Miki[KUMAGAI Miki]
C:CHAN Mingchi Unsuk CHIN Jessica CHO George CRUMB D:DAI Bo & CAO Yuhan
E:Alona EPSHTEIN F : Reinhard FEBEL Alessio FERRANTE Carlo FORLIVESI
H : Anders HANNEVOLD Kosuke HASHIZUME Paul HINDEMITH Aymi HIRATA Ryōhei HIROSE
Chris HUNG I : Akira IFUKUBE IKEDA Akiko [KODAMA Masako] IKEDA Masako
IKEUCHI Kanon INATANI Yusuke Motoji ISHIMARU [YSSIMAL] ISHIWAKA Masaya
ITO Keisuke J : K:KAWAZOE Isao Goeun KIM Jinsoo KIM KIKUCHI Yukio Michio KITAZUME
Akira KOBAYASHI Kenichiro KOBAYASHI KODAMA Masako[IKEDA Masako]
KOH Changsu KOMATSU Atsushi Harue KONDOH KONDO Kohei
L : Boknam LEE Chichun Chiüsun LEE LIAO Wanting Jiesun LIM Franz LISZT Luca RICCI
M:MAO Zhu MAEDA Katsuji MASUDA Mayu Michiharu MATSUNAGA Teizo MATSUMURA
Mio MINAMIKAWA MORITA Takumu MOROHASHI Reiko MUKAI Hibiki
N : NAGASAWA Katsutoshi NAKATA Yoshinao NAKAMURA Noriko NAKASEKO Kazu
Tsuyoshi NINOMIYA NOMURA Makoto Kazuyo NOZAWA
O : Ema OJIMI Kazuko OKADA [Kazuko WATANABE] OKAMOTO Shinsuke
P : Younghi PAGH-PAAN [Youngi HUBER-BAHKーPAGH-PAAN] PAIK Byungdong PAK Shil Q : R :
S : Kaija SAALIAHO SAKUNO Tomoka Salvatore SCIARRINO Kenji SAKAI
T : TAGUCHI Masahide TERADA Daiki Minako TOKUYAMA [Minako TANAHASHI]
TOMOTANI Koji TSUBONOH Katsuhiro U : V : Edgard VARESE W : WAKABAYASHI Chiharu
Y : YAMAKAWA Kazuya YAMAGUCHI Tomohiro Isang YUN Z :
Online Festival ''generations-riverside of time"2020-21
Towards Traditions & Creations I II III α
Limited Upload 7:00-9:00,31 March 2021
Thank you for total 3552 viewing !!!!!!
時の川辺《学舎より》伝統と創造の奥 I II III α
recording : Nishimura Chizuko Yamaguchi Tomohiro Shimizu Yoshihiko
filming : Nakai Tomonori photograph : peia Araki Maho Nakamura Noriko
editing & filming & festival resentation organizing : Nakamura Noriko@KCUA
1914 Lili Boulanger : Cortége
piano : KANATA Hitomi
[from ballet stage from choreographied & danced Mika NAKAMURA live recording]
waving configuration —
International Festival "Music & Dance,Present in Asia" 2016
1975 Younghi Pagh-Paan : Dreisam-Nore
flute : HANANO Misaki Online Festival "generations -riverside of time" 2020-21 Towards Tradtitions & Creations I II III 1983 Sonoko FUJII : MarionetteAULOS Flute Ensemble piccolo :Tomoko TORATANI flute : Tsuguyoshi SUEHARA [concert master]Takako ARAI Akiko II Shoko IMAI Miyuki IKEDA Misuzu ISHIMOTO Ayako UDAKA
Kaori OKUBO Yoshimi OSHIMA Aya OTA Keiko ONISHI Ristu OKUDA Ai KIKUMOTO
Nami KIMURA Yuki KURODA Risa KODERA Tomoe SAITO Hi ronori SHIROUZU
Akiko NAKAGAWA Kayano NAGAI Chie NAGASAKI Emi HASHIMOTO
Maki YAMASHIRO Yukako YAMAMOTO alto flute : Maki IMAKYURE
Sachiko TANAKA Sachiyo NAKANO Shiro MURATA Masako YAMADA
bass flute : Yasushi AWATSUJI Hiroko IWASAKI Mariko OZAKI Yuki TSUBOI
Hideki MORIMOTO@Barocksaaldirector : Takako SHIRAISHI 1986 Miki ASADA : Woodwind Quintet flute : TAWARA Hirona oboe : OUE Honoka clarinet : SOGO Yuka
horn : EGUCHI Iyo bassoon : KODAMA Momoka
Online Festival ''generations -riverside of time" 2020-21Towards Traditions & Creations I II III
1987 Yukari SAKURAI : J'ai rêvé de vous
clarinet : HIRAKAWA Natsumi
"vocalise" International Festival Music & Dance,Present in Asia 2017
2011 Jessica CHO : Five Little Piece
piano : Jessica CHO International Contemporary Music Festivall "Present of Orchestral Asia"2015 2012 Ema OJIMI : a sparklekoto : Kasumi WATANABEInternational Modern Festival " KOTO,Present in Asia "2012
2014 MAO Zhu : Strings on Sleepless Night
guqin : ZHANG Tingting violin : NAKAMURA Kimitoshi
violin : SAWADA Chikako viola : OKADA Mami cello : ONISHI Yasunori
double bass : AKAMATSU Miyuki conducting : MAO Zhu
International Contemporary Music Festival "Present of Orchestral Asia" 2014
2017 Keiko FUJIIE : Ophelia adrift
violin : MIZUNO Mayuri kotouta : NAKAGAWA Kayoko
zheng : DAI Qian 17gen : OE Miyako
International Contemporary Music Festival "Present of Orchestral Asia" 2017
2018 LIAO Wanting :Through the light
electronics : LIAO Wanting
OE international alterative festival "reflected lullaby" 2018
2018 IKEUCHI Kanon : otonikiku
mezzo soprano : FUJII Chikako piano : YANO Momoka
Reseach Presention for Creation "Mother Tongue,Japanese Songs" 2018
Online Festival "Flowing Aria,Riverside of Time" 2020
International Contemporary Music Festivala"Present of Orchestral Asia " &
OE international alterntative festival
encounting composers series 1
series 邂逅 VIII エンカウンティング・コンポーザーシリーズ 1
contemporal ensemble research archival documentation
Genelogy of Eastern Tradition Kyoto City New Artist Award 2020
Shakuhachi YORITA Mamino
Genelogy of Western Tradition Kyoto City Art Encouragement Award 2021
Flute Takako SHIRAISHI
Class Collaborative Reseach Presentation
Online Festival electro-solo -orchestra High Lights
Online Festival
時の川辺 《学舎より》 伝統と創造の奥 I II III
시대의 강변에서《학사에서》전통 과 창조 의안쪽 I II III
时光的河岸 《从学舍来》传统与创造深处 I II III
"generations - riverside of time" Toward Traditions & Creations I II III
Thank you for 3110 viewing of Online Festival 2020-21 !!!!!!!!!!!!
Online Festival 2020 Summer Festival &
Winter Festival [Pre-Opening + Opening + Festival High Lights]
Opening Act : Open the Gate full movie
Pre-Opening : On a Stream six variations@KCUA
soprano : KITAMURA Yugihye flute : PARK Wooyoung Gotouda Yuniko
piano : PAK Shil jianggu : PAK Cheol
KIM Soohyun : Chunhyang
violin : Fujita Megumi Mikami Sakura
viola : Tanaka Nozomi cello : Tsukamoto o Hiraki
ITO Keisuke : internodes
flute: Hashimoto Takehito
Anders HANNEVOLD : 7 blåner
soprano : Harada Nana mezzo soprano : Fujii Chikako
bariton : Urakata Kyosei Hirota Masaaki
conductor : Anders Hannevold
OKADA Kazuko : Open the Gate
shamisen : Honjoh Hidejiro
Thank you for total 3110 viewing of Online Festival 2020-21 !!!!!!!!!!!!
期間限定配信 第3回 2021年1月4日(月) 00:00〜8日(金) 23:59
Thank you so much for Festival All & High Lights total 2414 viewing !!!!!!!
期間限定舞台収録映像配信 第3回①2021年1月6日(水)18:00〜21:00
Thank you so much for Festival Stage viewing !!!!!!!
期間限定舞台収録映像配信 第3回②2021年1月7日(木) 12:00〜13:00
Thank you so much for Festival Stage viewing !!!!!!!
期間限定舞台収録映像配信 第3回③2021年1月8日(金) 12:00〜13:00
Thank you so much for Festival Stage 1697viewing !!!!!!!
期間限定配信 第2回 2020年12月26日(土) 00:00〜23:59
Thank you so much for Opening total 582 viewing !!!!!!!
Open the Gate short movie [preview 2 min.version]
six variations PAK - KIM -HANNEVOLD - ITO -OKADA - SAKAI
期間限定配信 第1回 2020年11月22日(日) 00:00〜23:59
Thank you so much for Pre-Opening 135 viewing !!!!!!
six variations PAK - KIM -HANNEVOLD - ITO -OKADA - SAKAI
期間限定配信 第0回 2020年7月23日(木) 00:00〜27日(月) 23:59
Thank you so much for Online Festival 696 viewing !!!!!!
collavorative reseaches of composing thoretical reseach
+ compsition methods + musicology + analysis
document link
document link